Jyväskylän Tourulassa, vanhan Kivääritehtaan ainutlaatuisessa, uusklassisessa tehdasmiljöössä sijaitseva Amica-ravintola Aimo täyttyy arkipäivisin lounasruokailijoista. 

Iltaisin tilat toimivat tilausravintolana kokous- ja juhlapalveluiden asiakkaiden ja yritysten käytössä. Täydellä sydämellä asiakaspalvelutyöhön heittäytyvä henkilökunta saa kiitosta niin asiakkailta kuin työtovereiltaankin.

Heti Aimoon saapuessaan voi aistia, että tässä ravintolassa on hyvä tunnelma. Asiakkaat viihtyvät ja touhukas henkilökunta pitää huolta lounastarjoilun sujuvuudesta. Herkullisen lounaan perässä Aimoon tullaan jopa kaupungin toiselta puolelta.

Ravintolan väki uskoo hyvän palvelun ja maistuvan ruuan voimaan.

”Asiakaspalvelu- ja ravintolatyössä tärkeintä on sujuvuus ja toimivuus. Lounastauko on hyvin rajallinen aika, eikä sitä haluta käyttää jonottamiseen. Haluamme luoda lounas- ja kahvitauosta asiakkaillemme nautinnollisen hengähdyshetken päivän kiireistä. Siksi salin puolella kaiken täytyy toimia ja ilmapiirin täytyy olla positiivinen, vaikka välillä olisikin kiirettä”, toteaa Marjukka Hujanen, ravintolan esimies.

Marjukka Hujanen, kassa-tarjoilija Jaana Niskanen ja kokki Jaakko Uski korostavat asiakaskohtaamisen merkitystä.

Asiakkaita kohdellaan yksilöinä, ei liukuhihnalta, vaikka hetki jäisikin lyhyeksi.

Jaana toivottaa asiakkaille hyvää ruokahalua, mikä on saanut kiitosta”, Marjukka kertoo.

Kekseliäs henkilökunta on jakanut useita arjen työtä parantavia ideoita, joista ravintolan esimies Marjukka Hujanen tiimeineen on palkittu Vuoden 2013 ideanikkari -palkinnolla. Palkinnon saa Fazer Food Servicesin innovaatiotoiminnan Ideapataan uusia kehitysajatuksia aktiivisesti antavat ravintolatyöntekijät. Marjukka kertoo, että kaikki uudet ideat otetaan ravintolassa avoimesti vastaan ja parhaat viedään käytäntöön päivittäisessä työssä. Se kannustaa ideoimaan ja kehittämään toimintoja entisestään.

Ravintolan ulko-oven vieressä oleva vieraskirja on mukavaa luettavaa

Kiitosta tulee hyvästä ruuasta sekä ystävällisestä palvelusta. Marjukka korostaa, että kaikki palaute on tärkeää ja kehitysehdotukset otetaan hyvillä mielin vastaan. Ja mikä tärkeintä, niihin todella reagoidaan.

”Asiakkaat ovat yksi Aimon parhaista puolista innostavan työyhteisön ja mukavien työkavereiden lisäksi”, ravintolan väki summaa.

Tutustu Amica-ravintola Aimon nettisivuihin >