Tieto ja Fazer Food Services järjestävät yhdessä 48 tunnin hackathon-tapahtuman 4.-5.2.2016. Tavoitteena on löytää ideoita miten digitalisoida Aalto-kampuksen (Otaniemi, Espoo) lounasruokailua ja kehittää samalla tulevaisuuden lounaspalveluja.

CXHack Fazer -tapahtumassa osallistuvien tiimien haasteena on luoda ylivoimainen digitaalinen kokemus täydentämään fyysistä ruokailukokemusta Fazer Food Servicesin ravintoloissa. Tavoitteena on yksinkertaisten ja asiakkaille arjessa hyödyllisten palveluiden ja sovellusten luominen.

”Tarjoamme hackathonin aikana osallistujille mahdollisuuden päästä mukaan liiketoiminnan kehittämiseen ja innovointiin aitiopaikalla. Samalla he voivat vaikuttaa Aalto-kampuksen opiskelijoiden tulevaisuuden palvelujen kehittämiseen”, summaa Simon Panelius, Vice President Operational Development, joka vastaa Fazer Food Servicesin ravintolatoimintojen kehittämisestä.

”Tavoitteenamme on luoda seuraavan sukupolven lounaskokemus yhdistäen digitaalisuuden ruoan, palvelun ja miljöön kaveriksi. Digitaaliset palvelut voivat liittyä esimerkiksi jonotusaikojen lyhentämiseen, ravitsemuksellisesti oikeiden valintojen tekemiseen, take-away-ostoksiin, ruokahetken jakamiseen ystävien kanssa, asiakkaan oman ruoanlaiton avustamiseen, vuorovaikutukseen henkilökuntamme kanssa tai yksinkertaisesti päivän ateriavalinnan tekemiseen. Mutta sen täytyy olla helppoa ja mukavaa”, hän jatkaa.

Tiedon puolelta asialla on yrityksen digitaalisen asiakaskokemuksen kehittämiseen keskittyvä start-up, jonka Tieto Experience Hub (X Hub) -konsepti hyödyntää uusia ja innovatiivisia menetelmiä liiketoiminnan kehittämisessä. Hackathon on yksi menetelmä Tieto Experience Hub -kokonaisuudessa.

”Tiedon Experience Hub -konsepti painottaa uuden luomista yhdessä asiakkaiden ja kumppaneiden kanssa tekien. Uusille ja innovatiivisille liiketoiminnan kehittämismenetelmille näyttää olevan tilausta. Keskeistä ajattelussamme on törmäyttää erilaisia ajatus- ja toimintamalleja sekä toimialoja keskenään eri tavoin – näin voidaan luoda uusia ja yllättäviäkin liiketoimintamalleja. Hackathonissa voidaan lähteä hyvin konkreettisesta haasteesta ja saada siihen nopeasti toteutuskelpoisia ratkaisuja”, kertoo Mikko Leinonen, Tiedon digitaalisen asiakaskokemuksen start-upin johtaja.

Tieto etsii aktiivisesti uusia, innovatiivisia keinoja edistää digitalisaatiota. Loppuvuodesta 2015 Tiedon start-upit osallistuivat Euroopan suurimpaan hackathon-tapahtumaan, Ultrahackiin. Tieto uskoo, että hackathon-tapahtumat ovat keino kiihdyttää innovaatioiden syntyä ja ideoida uusia digitaalisia palveluita asiakkaille ja heidän asiakkailleen.

Osallistu Fazerin hackathoniin!
Tapahtuma järjestetään 4.-5.2.2016 yhteistyössä Aalto University Campus & Real Estate -yksikön kanssa, tapahtumapaikkana on Aalto-kampus Espoon Otaniemessä. Tulevaisuuden lounaskokemuksen kehittämisestä kiinnostuneet voivat ilmoittautua CXHack Fazer -tapahtumaan osoitteessa www.tieto.com/cxhackfazer. Samasta osoitteesta löytyy myös lisätietoja tapahtumasta sekä tuloksista hackathonin jälkeen.
Tiedon ja Fazerin hackathonin etenemistä voi seurata Twitterissä: #TietoXHub #cxhackFazer

Lisätietoja:
Mikko Leinonen, johtaja, Tiedon digitaalisen asiakaskokemuksen start-up, mikko.leinonen@tieto.com, puh. 040 5967 726, Twitter: @mikko_leinonen

Ksenia Avetisova, Lead CX Consultant, Tiedon digitaalisen asiakaskokemuksen start-up, ksenia.avetisova@tieto.com, puh. 046 8114 913, Twitter: @LisaGri

Simon Panelius, Vice President Operational Development, Fazer Food Services, simon.panelius@fazer.com, puh. 040 5607 584